adem je stress weg

“Feelings come and go like clouds in a windy sky. Conscious breathing is my anchor.” 
― thich nhat hanh

Een online training in Hartcoherentie

.. voor balans in lichaam en geest ..

Voel je je opgejaagd, laat je je meesleuren in je gedachten en emoties, heb je spanning of stress? En wil je naar een gevoel van rust, ontspanning en lekker in je vel zitten?

Dagelijks hebben we veel ‘noise’ om ons heen. Prikkels van buitenaf die we nog maar moeilijk kunnen verwerken. Stress kennen we allemaal, en eigenlijk vinden we het tegenwoordig heel normaal om stress te ervaren en leren we er mee leven. Wat tot grote gevolgen kan leiden in ons verdere leven als we hier niets mee doen.

 

Onze hartslag wordt bepaald door onze gedachten, emoties én onze ademhaling. Bepaalde zorgen en stress doen onze hartslag versnellen en maken dat er geen evenwicht is tussen spanning en ontspanning. De coherentie is zoek. Via onze ademhaling en vooral de focus erop kunnen we niet alleen ons hartritme maar ook onszelf opnieuw in evenwicht brengen. Hartcoherentie - een wetenschappelijke methode - is de staat van het autonome zenuwstelsel in balans, waarin je je prettig en veilig voelt, los komt van angst, spanning en stress, en tegelijkertijd met een helder hoofd, een wakker lijf en een open hart in de wereld staat. Stressstoffen in je lichaam worden afgevoerd in plaats van dat ze zich opslaan in je lichaam. 

Een gelijkmatige ademhaling ondersteunt en verbetert jouw hartritme variatie en daarmee je gevoel van rust en veiligheid.

Door deze ademhalingsoefeningen wordt het hartritme gelijkmatiger. Hierdoor produceert het lichaam minder stresshormonen (cortisol) en meer DHEA. Dit laatste is een hormoon welk veroudering, geheugenverlies, vermoeidheid en burn-out tegengaat. Op deze manier krijg je meer veerkracht ten opzichte van stress. Verder zakt de waarde van cholesterol in het bloed en verbetert het immuunsysteem. ​

Met bewuste ademhaling leer je hoe je je kunt ontladen van de stress in je lijf zodat je je rustig, kalm en in balans voelt met dat wat is. Het helpt je de stress te reguleren uit het verleden, het hier en nu en preventief voor in de toekomst. Het leert je in balans komen met wisselende emoties en helpt je beter keuzes maken! 

Hartcoherentie helpt bij:
  • Stress

  • Burn-out

  • Angsten

  • Tinnitus

  • Innerlijke onrust

  • Examenvrees

  • Keuzestress

  • Concentratieproblemen

  • Slecht slapen

  • Hoge bloeddruk

  • Hartritme stoornissen

  • Chronische lichamelijke pijnen

  • CVS (chronisch vermoeidheissyndroom) 

  • Fybromyalgie 

  • Vermindering van irritatie, depressieve gevoelens en vermoeidheid

  • PMS (premenstrueel syndroom)

  • Overgangsklachten​

  • Gevoel van een gesloten/dicht hart of beklemmend gevoel 

  • Kortademigheid of vanuit het bovenlichaam ademen 

Effecten op langere termijn:
  • Meer focus en concentratie

  • Meer veerkracht in stressvolle situaties

  • Meer controle over je angsten en paniekaanvallen

  • Verminderen hoge bloeddruk

  • Gevoel van rust en welbehagen

  • Verandering in gedrag en denken én voelen in positieve zin

  • Beter hormonaal evenwicht

  • Meer weerstand tegen ziekten

  • Reguleren lichaamsgewicht 

In een training van 6 weken leer je:

  • Het belang en de werking van een coherent hart

  • Het meten van je eigen hartritme variatie

  • Eenvoudige technieken die je direct in de praktijk kunt toepassen om je hartritme variabiliteit te reguleren. Het effect is vanaf de eerste dag als een 'rust' voelbaar in je lichaam (perfect om je dag mee te beginnen!)

  • Meer bewustzijn en verbinding met body - mind en balans (her)vinden

  • Bewuster en helender omgaan met emoties, gevoelens en gezondheid 

  • Preventief inzetten voor spannende situaties en voor o.a. betere resultaten 

  • Sterker mentaal schild ontwikkelen (je reageert veel minder snel op stressoren, je kunt veel meer aan)


Wat je krijgt is:

  • (innerlijke) rust en ontspanning 

  • Verbeterd hartritme en verlaagde bloeddruk (bij stress)

  • Bevorderend zelfhelend vermogen

  • Verhoogde energie en vitaliteit

  • Verhoogde concentratie

  • Je voelt beter wat je wilt 

  • Betere slaapkwaliteit

  • Betere emotionele balans

  • Meer (zelf)vertrouwen 

  • Betere werkprestaties 

  • Helder van geest 

  • Je voelt ruimte en vrijheid in je hart 

Hoe pas je dit toe?

Met slechts 2 tot 3 keer op een dag 7 minuten per keer te oefenen. Deze korte tijdspanne zorgt voor een werking van meerdere uren en heeft direct een gunstig effect op lichaam en geest.  Elke week krijg je nieuwe simpele instructies. Naast het wekelijks contact ben ik tijdens deze 6 weken altijd bereikbaar voor vragen en ondersteuning. Deze hartcoherentie reis verloopt bewust langzaam. De mechanismen hebben tijd nodig om hun plek te krijgen en ook jij hebt zo de tijd om het te integreren in je dagelijks leven.

Je zult er voor de rest van je leven profijt van hebben!

Investering privé: 189,- euro  

Investering groepscursus: 99,- euro p.p. (vanaf 3 personen) 

Datum start volgende groepscursus: bij aanmelding van 3 personen 

Voor bedrijven in nader overleg 

Privécursus start op elk gewenst moment 

excl btw voor bedrijven               

Deze training is inbegrepen in de Qigong en Meditatie retraites. 

JA! Ik wil graag meer vitalileit! Voor vragen of aanmelding: info@be-effortless.nl of vul het contactformulier in.

“Remember to breathe. It is after all, the secret of life.” 
― Gregory Maguire

Contact

Privacyverklaring | © 2019 by Suzanne | Email: info@be-effortless.nl